امروز : سه شنبه 2 خرداد 1396
مجله اینترنتی لوپر
منوی سایت


35 بازدید

اهمیت تناسب اندام قبل از دوران بارداری چیست؟

دسته بندی : بارداری و زایمان کد مطلب : 1945

در این مقاله به برخی از مزایای بزرگی اشاره شده که ناشی از تناسب اندام قبل بارداری بوده است.

هر زمانی برای تناسب اندام و کاهش چند کیلو وزن اضافی، مناسب است؛ اما متوجه شدم که وقت گذاشتن برای تناسب اندام قبل از بارداری بسیار مفید است. حدود هشت ماه قبل از بارداری، تصمیم گرفتم تا مجدداً به فرم متناسب برگردم و اهدافی را برای خودم معین کردم. تصمیم گرفتم تا قبل از بارداری حدود 9 کیلوگرم وزن کم کنم، نیمی از یک مسافت ماراتن بدوم و به یک سفر پیاده بروم؛ و تقریباً به همه ی این اهداف رسیدم.

البته سفر پیاده روی ما در واقع حدود یک هفته قبل بارداری اتفاق افتاده، زیرا بسیار زودتر از آنچه که من و همسرم فکر می کردیم بارداری رخ داد. علاوه بر ورود به بارداری در حالت سالم تر، در اینجا برخی از مزایای بزرگی را آورده ام که از تناسب اندام قبل بارداری تجربه کرده ام.

تناسب اندام قبل از بارداری

دلایل برای تناسب اندام قبل از بارداری

- از دست دادن وزن قبل از بارداری بدان معنی بود که لباس های گشاد موجود در کمدم را در طول ماه سوم تا پنجم بارداری استفاده کردم. این کار برای افرادی که مایل به یافتن لباسهای مناسب برای این مرحله میانی نیستند - زمانی که هنوز باردار به نظر نمی رسید اما در اواسط آن کم کم چاق تر دیده می شوید، جالب نیست. من دریافتم که بیشتر لباسهای بارداری با هدف بهتر دیده شدن در زمانی می باشد که چاق تر دیده می شوید. فقط در طول سه ماهه دوم عجیب به نظر می رسند.

من حدود 9.9 کیلوگرم و دو سایز در مدت هفت ماه قبل از بارداری کم کردم که به معنی یک گنجه پر از لباس های غیر بارداری و دو سایز بزرگتری بود که در مدت ماههای بارداری مناسب هستند. اکثر توصیه های کاهش وزن می گوید تا از لباس های گشاد خود هرچه زودتر راحت شوید تا انگیزه ای برای حفظ وزن مناسب باشد. من هم به این فلسفه معتقدم، مگر اینکه شما به فکر باردار شدن باشید؛ بنابراین حتما بعضی از آنها را نگه دارید!

- سالم سازی عادات خوردن و قبل از بارداری پایبندی به آن را در زمان بارداری راحت تر می کند. اجازه بدهید فقط بگویم که اگر به دویدن چندین مایل دریک هفته، رفتن به بوت کمپ و تمرین یوگا قبل از بارداری عادت نکرده بودم، بدون شک آنها را در زمان بارداری شروع می کردم؛ زیرا این خستگی در سه ماهه اول ضربه میزند؛ و در حالی که من به تدریج تمرین های ورزشی را به دلیل پیشرفت حاملگی کاهش می دادم، داشتن این روتین ورزشی قبل از خستگی و ضعف صبحگاهی، ادامه برخی اشکال ورزشی را آسانتر کرد.

به علاوه، زمانی که به کردن عادت کردم، بدن من واقعاً اندورفین ها را جذب می کرد و به طور کلی احساس خوبی از انجام آن داشتم. من می دانستم که مهم نیست چه میزان احساس نامطلوب از بارداری دارم، قطعاً زمانی که بلند شوم و کمی حرکت کنم، احساس بهتری خواهم داشت؛ که همین برای غذا خوردن سالم هم صدق می نماید. هنگامی که به خوردن غذاهای با کیفیت بهتر، مقدار کمتر و وعده های غذایی متعادل عادت کردم، بدن من آنها را جذب می کند؛

بنابراین حتی زمانی که مایل به غذا خوردن در آن شش یا هفت هفته دارای تهوع بارداری نباشم، تنها به خوردن سیب زمینی سرخ کرده و کوکتل های شیری فرانسه سپری نخواهد شد. در عوض، من وافلهای دانه مغذی برای بهبود وضعیت معده و همچنین میوه های تازه در زمان خواستن چیزهای شیرین و با طراوت می خوردم.

- بدون علائم کشیدگی! خب، من هیچ مدرکی ندارم دال بر این که کاهش وزن و عدم وجود علایم کشیدگی به هم مرتبط هستند. این میتواند مبنی بر وجود ژنهای خوب برای کشیدگی باشد؛ اما به نظر خودم نوعی پیش کشیدگی پوست در زمان اضافه وزنم و کاهش آن، فضایی برای کشیدگی حاصل از بارداری ایجاد کرده است (توجه داشته باشید: این یک تأیید برای افزایش وزن قبل از کاهش وزن قبل از بارداری نیست!)

- رسیدن به یک شاخص توده ی بدنی (BMI) سالم می تواند شانس شما را در بارداری افزایش دهد. یک جستجو سریع در نشان می دهد که تحقیقات بسیاری ثابت کرده اند بارداری در شاخص توده ی بدنی (BMI) سالم راحت تراست.

این طیف نسبتاً گسترده است، بنابراین هیچ نیازی به تلاش برای تعداد دقیق طبق مقیاس وجود ندارد، اما حفظ وزن سالم کمک می کند تا شما دوره های ماهانه منظمی داشته باشید که به باروری کمک می کند. من مطمئن نیستم که کاهش 9 کیلو وزن احتمال باروری من را افزایش داد، اما احساس خوبی در مورد بدنم و اشتیاق به صرف زمان بیشتر برای رابطه با همسرم القا نمود که احتمال باروری را افزایش می دهد!

بازی مادر فرزند

- دستیابی به اهداف تناسب اندام به شما کمک می کند احساس قدرت و کنترل کنید که احساسات خوبی در دوران بارداری دارند. تعیین یک هدف و رسیدن به آن (مانند دویدن مسافت نیمه ماراتن در زمان مد نظر خودم) به من این حس را داد که بر زندگی و سلامت خودم کنترل دارم و قادر به تنظیم و رسیدن به اهداف بیشتری خواهم بود.

از آنجایی که حاملگی اول کاملاً جدید و ناشناخته و ترسناک است، حس سطح پایه ای از کنترل خوب است. فقط به خودم گفتم: اگر توانستم این تغییرات را در زندگی اعمال کنم که نیاز به آموزش و تکمیل نیمه ماراتن داشت، قطعاً می توانم آنچه را که در توان دارم برای یک بارداری سالم انجام دهم.

- کاهش وزن قبل از بارداری تمرین خوبی برای کاهش وزن پس از تولد است. یا حداقل من امیدوارم که اینگونه شود. یادگیری عادات سالمی که به من برای کاهش و حفظ وزن کمک کرد. من مطمئن هستم که فرآیند یکی نیست، اما همان اصول اعمال خواهد شد.

- تناسب اندام زایمان را آسانتر می کند. حداقل من این را شنیده ام. هنوز حدود هشت هفته (اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود) باقی مانده تا بفهمم که این حرف درست است یا خیر، اما من آرزو میکنم که این مسئله حقیقت داشته باشد.

منبع : مادری

تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 فروردین 1396
اشتراک گذاری :
مطالب پیشنهادی مرتبط
نظرات شما درباره این مطلب

اختیاری
= 4 + 5
- نظرات پس از تائید نمایش داده خواهند شد.
- نظراتی که در آنها به شخص خاصی توهین شده باشد ، تائید نخواهد شد.
- نظراتی که به عکس های بالا یا سایت مرتبط نباشد ، تائید نخواهد شد.
- نظرات خیلی کوتاه تائید نخواهد شد.