امروز : شنبه 4 آذر 1396
مجله اینترنتی لوپر
منوی سایت


123 بازدید

پایان تبلیغات انتخاباتی و تتلویی شدن اصولگرایان

دسته بندی : اخبار سیاسی کد مطلب : 2200

پایان تبلیغات انتخاباتی و تتلویی شدن اصولگرایان

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم صبح پنج شنبه 24 ساعت مانده به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت 1396 به پایان رسیده است و در این مدت 1 ماهه همه مردم هر آنچه را که لازم بوده درباره نامزدهای انتخاباتی دیده و شنیده اند و حالا خود را آماده گزینش نهایی در روز جمعه کرده اند.

متاسفانه در این دوره از انتخابات شاهد بیشترین میزان بد اخلاقی انتخاباتی از سوی نامزدها، حامیان آنها و برخی نهادهای عمومی و حاکمیتی بودیم.

انتخابات صدا وسیما

انتخابات تمام می شود و می گذرد اما سابقه این بد اخلاقی ها همچنان با آلوده ساختن سپهر و اجتماع در یادها و خاطرها می ماند و برخی از این بداخلاقی ها تبدیل به سنت های سئیه ای می شود که بیم آن می رود در هر دوره ای بار دیگر تکرار شود.

در این دوره از انتخابات برخی نامزدها به بدترین شکل ممکن مرتکب بداخلاقی های انتخاباتی شدند و حملات شخصی آنها علیه یکدیگر مجال ارایه برنامه و دیگر نکاتی که می بایست ارایه می شد و نشد، باقی نگذاشت.

"محمد باقر قالیباف" نامزد انصرافی اصولگرایان آغاز کننده روند حملات شخصی و تخریبی بود و در واکنش به رفتار این نامزد انتخاباتی دیگر نامزدهای انتخاباتی نیز پاسخ متقابل دادند. قالیباف صحنه 3 مناظره را با حملات شخصی و تخریب و توهین هایش آلود و پس از آن و در حالی که دود چراغ بداخلاقی هایی را که افروخته بود به چشمش فرو رفت؛ از صحنه انتخابات کنار کشید.

در کنار این مساله، صداوسیما نیز به رغم برگزاری مناظره و ملزم شدن به رعایت تشریفاتی عدالت رسانه ای میان نامزدها، نمره قابل قبولی در رعایت بی طرفی و عدالت نگرفت و همان طور که انتظار می رفت و در سابقه این رسانه " به اصطلاح ملی" موجود است، در این دوره نیز بسان همه دوره های گذشته در حکم ستاد انتخاباتی "زیر پوستی " نامزدهای اصولگرا عمل می کرد.

رویه خبردهی و پوشش نامزدهای انتخابات در بخش های مختلف خبری گواه این مساله است؛ همین دیشب - 27 اردیبهشت 1396 - در بخش خبری چهارشنبه شب "بیست و سی " شبکه دو سیما در بخش آخر برنامه که حاوی معرفی گزیده هایی از فعالیت ها و سخنرانی های انتخاباتی 4 نامزد باقی مانده در صحنه در شهرهای مختلف بود، بخش خبری بیست و سی با وجود پخش کامل سخنان انتقادی ابراهیم رئیسی از حسن روحانی و دولت درباره یارانه ها ، اما در پخش گزیده های سخنرانی روحانی تنها سلام و احوالپرسی های نخست سخنرانی روحانی درباره هوای خوب مشهد! را پوشش داد و این در حالی بود که روحانی در سخنرانی مشهد خود انتقادهای تندوتیزی را خطاب به نامزد رقیب خود وارد ساخته بود و شیوه مدیریت او و پدرهمسرش را در استان خراسان به باد انتقاد گرفته بود.

همچنین بیست و سی با وجود اعلام حمایت مصطفا هاشمی طبا از روحانی، در بخش پخش گزیده های سخنان این نامزد انتخاباتی، هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد، در حالی که هاشمی طبا با انتشار ویدئویی اعلام کرده بود که به حسن روحانی رای خواهد داد.

اگر از صداوسیما و رفتارهای سیاسی و جناحی باند حاکم بر این رسانه به اصطلاح ملی بگذریم؛ اما "سورپرایز" تبلیغاتی این دوه از انتخابات را بدون تردید باید در" تتلویی" شدن جریان اصولگرایی بدانیم! دیروز در واپسین روز تبلیغات انتخاباتی ، به ناگاه ویدئویی کوتاه از دیدار ابراهیم رئیسی با "امیر حسین مقصودلو" موسوم به "تتلو" در شبکه های مجازی اصولگرایان منتشر شد و به سرعت این فیلم در فضای مجازی بازتاب یافت.

جامعه خبری و رسانه ای ایران هنوز از انتشار این ویدئو در شوک است ؛ نامزد اصولگرا که سابقه مواضع او و جناح متبوعش و نیز منسوبان نزدیکش زاویه ای 180 درجه ای با یک خواننده رپ زیر زمینی دارد، برای استفاده تبلیغاتی به ناگاه به سمت خواننده رپ زیر زمینی چرخیده است و این در حالی است که جریان مورد حمایت آقای رئیسی در طی سال های اخیر به پشتوانه مواضع پدرهمسرش که دست بر قضا امام جمعه شهر مشهد نیز هست، از برگزاری هر نوع کنسرت در این شهر جلوگیری می کنند! و حتی به مردم موسیقی دوست و هنردوست مشهد گفته اند: اگر کنسرت می خواهید از این شهر بروید!

حالا تولیت آستان رضوی و داماد همان مردی که هنرجویان و موسیقی دوستان را به مهاجرت از مشهد فراخوانده است؛ در اقدامی بهت آور نه با یک خواننده به اصطلاح مجاز بلکه با یک خواننده به اصطلاح غیر مجاز و زیر زمینی دیدار کرده و ستاد انتخاباتی او تصاویر این دیدار را تبدیل به پوستر و تراکت کرده و در کوی و برزن پخش کرده است!پایان تبلیغات انتخاباتی و

دیدار رئیسی و تتلو یکی از شگفتی های این دوره از انتخابات از جنبه تبلیغات انتخاباتی بود.

در مجموع این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از منظر بداخلاقی های سیاسی و رسانه ای نمره قبولی نمی گیرد؛ مطرح کردن وعده های فریبنده و بدون پشتوانه برای رای جمع کردن به ویژه از میان قشر فقرا و نیز ارایه مطالب دروغ و ساخت پرونده های دروغین علیه رقبا از دیگر بداخلاقی های انتخاباتی در این دوره بود.

رئیسی و تتلو

یکی از این بداخلاقی ها از سوی مجامع سیاسی و رسانه ای وابسته به جریان موسوم به "دلواپسان " انجام شد و آن هم دروغ پردازی این جریان علیه دولت یازدهم درباره سندی آموزشی موسوم به "2030" بود که یکی از اوج بداخلاقی های صورت گرفته انتخاباتی است.

دلواپسان دولت یازدهم را متهم به اجرای بخش های غیراخلاقی در چارچوب این سند یونسکو کرده اند و این در حالی است که واقع قضیه این است که دولت یازدهم این سند آموزشی را با شرط و شروط امضا کرده و ادعاها درباره آموزش مسایل در مدارس در چارچوب این سند از پایه و بن دروغ است.

اگر همه این بداخلاقی ها را در کنار اتهامات مطرح شده در جریان 3 مناظره از سوی نامزدها علیه یکدیگر قرار بدهیم، باید اعتراف کنیم که این دوره از انتخابات از منظر بداخلاقی های سیاسی و رسانه ای یک رکورد بود.

منبع : عصر ایران

تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396
اشتراک گذاری :
مطالب پیشنهادی مرتبط
نظرات شما درباره این مطلب

اختیاری
= 4 + 5
- نظرات پس از تائید نمایش داده خواهند شد.
- نظراتی که در آنها به شخص خاصی توهین شده باشد ، تائید نخواهد شد.
- نظراتی که به عکس های بالا یا سایت مرتبط نباشد ، تائید نخواهد شد.
- نظرات خیلی کوتاه تائید نخواهد شد.