امروز : شنبه 27 آبان 1396
مجله اینترنتی لوپر
منوی سایت


123 بازدید

معرفی حرکات ورزش برای سوزاندن چربیهای شکمی

دسته بندی : رژیم درمانی کد مطلب : 2423

معرفی حرکات برای سوزاندن چربیهای شکمی

هدف بسیاری افراد از کردن کاهش چربی های شکمی است. چربی های شکمی علاوه بر تاثیر منفی که بر دارند باعث افزایش احتمال های خاصی همچون بیماری های قلبی می شوند.

ورزش و غذایی همراه با هم می توانند به کاهش چربی های شکمی کمک کنند، بعضی حرکات ورزشی تاثیر بیشتری بر کاهش این چربی ها دارند.

چربی شکمی

ورزش های موثر عبارتند از:

۱. توییست روسی:

در این حرکت بر روی زمین می نشینید، دست ها را پشت سر قرار داده و پاها را روی هوا نگه می دارید و زانوها را خم می کنید. سپس بدن را به سمت چپ و راست می چرخانید. این کار را حداقل ۱۰ بار تکرار کنید.

۲. کرانچ معکوس:

در این حرکت بر روی زمین دراز بکشید. پاها را روی هوا نگه دارید و زانو را خم کنید. پا را جلو و عقب ببرید. در این حرکت به عضلات پایین شکم فشار وارد می شود.

کرانچ

۳. کرانچ:

بر روی زمین دراز بکشید پاها را در حال بالا نگه دارید که زانوها خم باشد. بدن را از زمین کمی جدا کنید و دوباره بر روی زمین برگردانید. حرکت کرانچ بهترین حرکت برای کاهش چربی های شکمی است.

۴. حرکت دوچرخه:

بر روی زمین دراز بکشید. دست ها را پشت سر قرار دهید و کیم سر را از روی زمین بلند کنید . پاها را بر روی هوا نگه دارید و حرکت دوچرخه را با آنها انجام دهید.

۵. پلانک:

در حالی بر روی زمین قرار بگیرید که تنها پنجه پاها و ساق دست ها بر روی زمین باشد. در این حرکت وزن بدن را تحمل می کنید و بیشتر فشار بر روی عضلات شکم است.

پلانک

۶. خم شدن به دو طرف :

در حالی که ایستاده ای و پاها بیشتر از عرض شانه ها باز کرده اید. بدن را به دو طرف بکشید. در این حالت کشش در ناحیه پهلو ایجاد می شود.

۷. پیاده روی:

انجام ورزش های هوازی همچون پیاده روی و دویدن در کالری سوزی و چربی سوزی بسیار تاثیرگذار است. با سوزاندن کالری به تدریج متوجه کمتر شدن چربی ها در ناحیه شکم خواهید شد. سعی کنید حداقل پنج روز در هفته ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید.

۸. دوچرخه سواری:

این ورزش قلبی - عروقی نیز ضربان قلب را بالا می برد و به سوزاندن چربی ها کمک می کند، مطمئن شوید که به هنگام انجام ورزش های هوازی ضربان قلب شما افزایش می یابد.

۹. شنا:

شنا نیز باعث افزایش ضربان قلب می شود. شنا کردن یک یا دو بار در هفته می تواند مفید باشد و به کاهش چربی های شکمی کمک کند.

شنا

۱۰. حرکت صندلی کاپیتان:

بر روی صندلی بنشینید. ستون فقرات را صاف نگه دارید و شانه ها را راحت نگه دارید. هر دو دست را در کنار بدن خود قرار دهید. پاها را با زانوی خم روی هوا نگه دارید. پاها را به سمت جلو باز کنید و دوباره خم کنید. این حرکت را به آرامی انجام دهید و مراتب دم و باز دم خود باشید.

منبع : ایسنا

تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396
اشتراک گذاری :
مطالب پیشنهادی مرتبط
نظرات شما درباره این مطلب

اختیاری
= 4 + 5
- نظرات پس از تائید نمایش داده خواهند شد.
- نظراتی که در آنها به شخص خاصی توهین شده باشد ، تائید نخواهد شد.
- نظراتی که به عکس های بالا یا سایت مرتبط نباشد ، تائید نخواهد شد.
- نظرات خیلی کوتاه تائید نخواهد شد.