امروز : چهارشنبه 7 تیر 1396
مجله اینترنتی لوپر
منوی سایت


67 بازدید

خوردن این غذا ها شما را از آلزایمر دوری میکند

دسته بندی : تغذیه سالم کد مطلب : 1922

خوردن این ها شما را از آلزایمر دوری میکند

استرس مداوم، چاقی و حتی افسردگی، احتمال تند شدن روند پیری مغز را بیشتر می کنند. اگر می ترسید مغزتان با پا گذاشتن به میانسالی و سالخوردگی پیر شود، به جای حل کردن جدول و شطرنج بازی کردن، سراغ این خوراکی ها بروید. محققان می گویند کسانی که این اصول را در خود رعایت می کنند، به احتمال 30 تا 50 درصد کمتر گرفتار آلزایمر می شوند.

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کاهو: محققان می گویند برای اینکه این سبزیجات تاثیر مثبتی بر مغزتان بگذارند، باید حداقل شش وعده در هفته سراغشان بروید. از نظر آنها سبزی هرچه سبزتر، بهتر.

غذاهای جلوگیری از آلزایمر

دیگر سبزیجات: برای جوان نگه داشتن مغز، تنها نباید سراغ برگ سبزها بروید. مغز شما به دیگر سبزیجات هم نیاز دارد و حداقل یکبار در هفته باید آنها را مصرف کنید.

آجیل: نه تنها به خاطر کنترل شدن اشتهایتان، بلکه برای سالم ماندن مغزتان، هر هفته پنج بار سراغ آجیل بروید و هر بار لااقل یک مشت از آن را میل کنید. راه دیگر مصرفِ آجیل اضافه کردن آن به سالادتان است.

از طرف دیگر، به جای مصرف در میانه روز، می توانید سراغ آجیل بروید. بررسی ها نشان می دهد کسانی که کمتر از پنج بار در هفته شیرینی جات میل می کنند، مغز سالم تری دارند.

میوه های بنفش: آلو سیاه، انگور سیاه، شاتوت و خلاصه میوه هایی که رنگ بنفش دارند دوست مغز شما هستند. به گفته محققان، اگر در هفته دوبار یا بیشتر آنها را مصرف کنید، کمک بزرگی به حافظه و کارکرد مغزتان کرده اید.

لوبیا: حداقل سه بار در هفته لوبیا را به غذاهایتان اضافه کنید تا دیرتر پیرمغزی بگیرید. حبوبات ازجمله هستند که باید جای ثابتی در سفره شما داشته باشند.

غلات سبوس دار: سه وعده یا بیشتر در روز سراغ غلات سبوس دار بروید. مصرف نان های سبوس دار هم به حفظ جوانی مغز شما کمک خواهد کرد.

ماهی: یک بار در هفته ماهی بخورید. بیشتر هم شد، بهتر. قزل آلا و سالمون گزینه های مناسبی برای دور زدن این هستند. از نظر محققان شما تنها تا چهاربار در هفته اجازه دارید گوشت قرمز میل کنید. برای فرار از گوشت قرمز، به هیچ وجه سراغ سوسیس و کالباس و فراورده های گوشتی آماده نروید. نباید بیشتر از یکبار در هفته آنها را میل کنید.

طیور (مرغ یا بوقلمون): به جای طبخ هرروزه گوشت قرمز، دوبار در هفته سراغ ماکیان بروید. این گوشت های سفید برخلاف گوشت های قرمز، دوست مغز شما هستند.

روغن زیتون: چربی های غیراشباع و حاوی امگا 3 باید همیشه در غذاهای شما استفاده شوند. روغن زیتون یکی از محبوب ترین انواع این چربی هاست که نه تنها می توانید آن را به سالادتان اضافه کنید، بلکه انواع قابل طبخش را هم می توانید در وپز به خدمت بگیرید.

یکی از بزرگ ترین اشتباهات شما هنگام پخت وپز که می تواند زمینه ساز ابتلا به آلزایمر هم شود، استفاده از چربی های اشباع شده مثل کره و مارگارین در طبخ غذاست. نباید بیش از یک قاشق چایخوری در روز از این چربی ها استفاده کنید.

ماست: فراورده های پروبیوتیک مثل ماست دوست مغز شما هستند. اما در مقابل مصرف زیاد پنیر می تواند زمینه ابتلا به آلزایمر را فراهم کند. محققان می گویند بیش از یک وعده در هفته پنیر مصرف نکنید.

منبع : سلامت نیوز

تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1396
اشتراک گذاری :
مطالب پیشنهادی مرتبط
نظرات شما درباره این مطلب

اختیاری
= 4 + 5
- نظرات پس از تائید نمایش داده خواهند شد.
- نظراتی که در آنها به شخص خاصی توهین شده باشد ، تائید نخواهد شد.
- نظراتی که به عکس های بالا یا سایت مرتبط نباشد ، تائید نخواهد شد.
- نظرات خیلی کوتاه تائید نخواهد شد.