امروز : پنجشنبه 31 خرداد 1397
مجله اینترنتی لوپر
منوی سایت


144 بازدید

برای ورزش کردن در تابستان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

دسته بندی : اخبار ورزشی کد مطلب : 2802

برای کردن در تابستان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

سایت مدیکال دیلی در مطلبی تازه نوشت: گروهی از کارشناسان نکات مهم و مفیدی را به افراد توصیه می کنند که باید هنگام کردن در گرمای تابستان مورد توجه قرار دهند. این نکات شامل موارد زیر است:

شنا تابستان

حفظ آب بدن: حفظ آب بدن همیشه مورد تاکید بوده اما در دمای بالا که میزان تعریق بدن افزایش می یابد و خطر از دست رفتن آب بدن تشدید می شود، بیشتر مورد تاکید است. با نوشیدن یک لیوان بزرگ آب ۳۰ دقیقه پیش از دویدن، بدن از میزان آب کافی برای شروع برخوردار است. همچنین باید در مدت زمان دویدن هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نوشیدن یک فنجان مایعات تکرار شود.

کارشناسان همچنین تاکید دارند افراد باید از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و قهوه که موجب از دست رفتن بیشتر آب بدن می شود خودداری کنند.

پوشیدن لباس مناسب: هیچ راهی برای کنترل هوا وجود ندارد اما می توان با راهکارهایی بدن را کمتر در معرض نور خورشید قرار داد. به گفته کارشناسان در فصل تابستان و هنگام ورزش کردن باید از لباس هایی استفاده کرد که در صورت عرق کردن، بدن اذیت نشود و باید از پوشیدن لباس هایی که پارچه آن ها آب را به خود جذب می کند و موجب گزش بدن با عرق می شود، خودداری کرد. باید الیافی را انتخاب کرد که به عرق اجازه عبور می دهند بدون اینکه احساس چسبندگی کنید.

انتخاب ورزش هایی مناسب با گرما: بهتر است در فصل تابستان ورزش هایی انجام شود که برای گرمای هوا مناسب باشد. به طور مثال شنا کردن یا ورزش در محیط های باشگاهی توصیه می شود.

هرچند اگر ترجیح می دهید دویدن را به عنوان حرکتی ورزشی انتخاب کنید بهتر است صبح زود یا اواخر روز که دمای هوا پایین تر است این کار را انجام دهید.

منبع : ایسنا

تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1396
اشتراک گذاری :
مطالب پیشنهادی مرتبط
نظرات شما درباره این مطلب

اختیاری
= 4 + 5
- نظرات پس از تائید نمایش داده خواهند شد.
- نظراتی که در آنها به شخص خاصی توهین شده باشد ، تائید نخواهد شد.
- نظراتی که به عکس های بالا یا سایت مرتبط نباشد ، تائید نخواهد شد.
- نظرات خیلی کوتاه تائید نخواهد شد.