امروز : یکشنبه 28 آبان 1396
مجله اینترنتی لوپر
منوی سایت


177 بازدید

کاهش وزن و لاغری طبیعی با رژیم هندوانه

دسته بندی : رژیم درمانی کد مطلب : 1851

کاهش وزن و لاغری طبیعی با هندوانه

اگر می خواهید وزن کم کنید یا هنگام کردن با دردهای عضلانی مواجه می شوید، از خوردن هندوانه غافل نشوید.

هندوانه یکی از میوه های پرخاصیت جالیزی است که طعمی شیرین و کالری کمی دارد. در عین حال این میوه فاقد چربی و کلسترول است و افراد مبتلا به هایی چون فشار خون بالا یا چاقی و چربی خون می توانند از آن به عنوان یک میان وعده مغذی بدون نگرانی از بابت چربی یا بالا رفتن وزن استفاده کنند.

از هندوانه می توانید به عنوان یک ماده کمکی در لاغری خود استفاده کنید و به آسانی وزن کم کنید.

رژیم هندوانه

بیش از ۹۰ درصد از حجم هندوانه را آب تشکیل می دهد. این میوه خوشمزه حس سیری را در بدن دوچندان می کند به طوری که خوردن حدود دو فنجان آب هندوانه معادل دریافت یک گرم فیبر است و می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه فرد را تامین کند.

هندوانه حتی در مقایسه با سبزی های دارای برگ سبز مثل کلم بروکلی از کالری کمتری برخوردار است و کارشناسان توصیه می کنند افراد در طول روز و بالاخص در فصل برداشت هندوانه حتما از آن بهره ببرند.

اگر از افرادی هستید که هنگام انجام تمرینات ورزشی یا فعالیت های فیزیکی شدید دچار خستگی یا دردهای عضلانی می شوید، از آب هندوانه برای تسکین درد خود استفاده کنید.

کارشناسان اعتقاد دارند مصرف آب هندوانه به دلیل وجود ماده «سیترولین» در ترکیب خود می تواند به کاهش دردهای عضلانی، عضله سازی و نیز جلوگیری از بالا رفتن ضربان قلب کمک کند.

بهترین زمان استفاده از هندوانه برای ورزشکاران یک ساعت قبل از تمرین است. این نوشیدنی همچنین به تعریق کمتر هنگام تمرینات شدید ورزشی و کاهش عطش و تشنگی های شدید کمک می کند.

از دیگر مواد مقوی موجود در هندوانه می توان به آرژنین اشاره کرد که باعث افزایش گردش خون و باز شدن عروق خونی شده و بیماری های قلبی عروقی را ریشه کن می کند.

آرژنین یکی از اسید های آمینه بسیار ضروری و مفید برای بدن است و می تواند به سوزاندن کالری های اضافی بدن کمک کند.

از دیگر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در هندوانه ویتامین C ،A ،B6، کلسیم، آهن و پتاسیم است که هر کدام برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش کلیدی ایفا می کند.

هندوانه غنی از آنتی اکسیدانی به نام «لیکوپن» است که خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و دژنراسیون ماکولا (نوعی بیماری چشمی که به تباهی لکه زرد معروف است) را پایین می آورد..

کارشناسان توصیه می کنند افراد برای بهره بردن بیشتر از هندوانه آن را به همراه پالپ (گوشت میوه) مصرف کنند. گرچه آب هندوانه سرعت هضم بالاتری دارد، پالپ برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مفید تر است.

در فصل بهار آب هندوانه را با سایر میوه ها از جمله طالبی یا عسل ترکیب و به عنوان یک نوشیدنی سالم و مقوی هنگام و پیاده روی بنوشید.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 فروردین 1396
اشتراک گذاری :
مطالب پیشنهادی مرتبط
نظرات شما درباره این مطلب

اختیاری
= 4 + 5
- نظرات پس از تائید نمایش داده خواهند شد.
- نظراتی که در آنها به شخص خاصی توهین شده باشد ، تائید نخواهد شد.
- نظراتی که به عکس های بالا یا سایت مرتبط نباشد ، تائید نخواهد شد.
- نظرات خیلی کوتاه تائید نخواهد شد.