امروز : دوشنبه 1 آبان 1396
مجله اینترنتی لوپر
منوی سایت


61 بازدید

شش گام طلایی برای احساس خوشبختی در زندگی

دسته بندی : روانشناسی کد مطلب : 2689

شش گام طلایی برای احساس خوشبختی در زندگی

کارشناسان دانشگاه هارواد در جدید ترین تحقیقات خود به حقایق جالبی در خصوص چگونگی دست یافتن به خوشحالی دست یافته اند که در نوع خود بی نظیر است؛ بر این اساس 6 گام طلایی برای احساس خوشبختی و خوشحالی وجود دارد.

احساس خوشبختی و خوشحالی

چگونه در زندگی احساس شادی و خوشبختی داشته باشیم؟

1- تهیه لیستی از مواردی که باید برای داشتن آن ها شکرگزار باشید

هنگامی که دچار ناراحتی، نگرانی و افسردگی هستید و احساس ناامیدی می کنید، لحظه ای درنگ کرده و به دارایی های مطلوب معنوی و مادی خود فکر کنید.

لیستی از موارد خوبی که در اطرافتان وجود دارد از جمله توانایی ها، استعداد های فردی، زندگی شخصی و خانوادگی و همه مواردی که به عنوان دارایی های مثبت شما تلقی می شود تهیه کنید، با خواندن روزانه این لیست و تلاش برای اضافه کردن موارد جدید به آن می توانید بیش از هر زمان دیگر از زندگی احساس لذت و شادی ببرید.

برای اثر گذاری بیشتر می توانید لیست دارایی های مادی و معنوی خود را به صورت صوتی ضبط کنید و در مواقع ناراحتی به آن گوش کنید.

2- به مسافرت به عنوان یک داروی افسردگی نگاه کنید

برخی افراد با وجود تمکن مالی علاقه ای به مسافرت رفتن ندارند و تمام وقت خود را صرف کار می کنند، استراحت کردن در خانه جای رفتن به مسافرت را نمی گیرد.

برای حفظ سلامتی، تمدد اعصاب، آشنایی با سایر فرهنگ ها و تمدن ها، رفتن به مکان ها و آشنایی با افراد جدید رفتن به مسافرت یک راهکار بسیار عالی است.

برای رفتن به مسافرت انجام برنامه ریزی به ویژه در خصوص هزینه ها بسیار مهم است، همچنین همراهی با افراد خوش سفر یکی دیگر از مواردی است که باعث می شود سفر برایتان بسیار لذت بخش و سرشار از شادی شود.

گام های طلایی برای بدست آوردن احساس خوشحالی گام های طلایی برای احساس شادی درزندگی محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند؛ چگونه به طریق علمی خوشحال شویم

3 - از افراد بدبین و تنگ نظر دوری کنید

یکی از راه های به دست آوردن احساس شادی و خوشحالی معاشرت با افراد مثبت اندیش، موفق و آینده نگر است. این افراد به شما در زندگی انگیزه می دهند و با همنشینی و معاشرت با آن ها احساس خوب و مثبتی به زندگی پیدا می کنید.

اگر به اجبار با افراد بدبین و منفی نگر کار می کنید یا در بین اقوام و آشنایان افرادی با دید منفی نسبت به دنیا وجود دارند، باید سعی کنید تحت تاثیر آن ها قرار نگیرید.

افراد بدبین

مثبت فکر کنید، این کار سبب شما در زندگی می شود، افراد بدبین در کنار شما نیز به تدریج تحت تاثیر شما واقع شده در احساسات خود نسبت به دنیا تجدید نظر می کنند.

گام های طلایی برای بدست آوردن احساس خوشحالی گام های طلایی برای احساس شادی درزندگی محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند؛ چگونه به طریق علمی خوشحال شویم

4 - زمانی برای در نظر بگیرید

انجام فقط برای افراد چاق و با هدف لاغری نیست. ورزش کردن سبب ترشح هورمون هایی در بدن با خاصیت ایجاد احساسات شاد و مثبت می شود.

با انجام ورزش علاوه بر حفظ از ابتلا به بسیاری از ها مصون می شوید و این خود باعث ایجاد شادی و خوشحالی در شما می شود.

تنها صرف حداقل 10دقیقه ورزش در طول روز کافی است تا احساس بسیار خوب و با نشاطی نسبت به دنیا و زندگی پیدا کنید و دچار افسردگی نشوید؛ همچنین ورزش کردن باعث خون رسانی بیشتر به مغز، عملکرد بهتر این عضو و موفقیت بیشتر در کار ها می شود.

گام های طلایی برای بدست آوردن احساس خوشحالی گام های طلایی برای احساس شادی درزندگی محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند؛ چگونه به طریق علمی خوشحال شویم

5 - عشق بورزید و در زمان مناسب کنید

ازدواج و تشکیل خانواده یکی از راهکار هایی برای ایجاد امید و انگیزه در زندگی و احساس شادی است. تحقیقات نشان داده است افرادی که ازدواجی موفق دارند بسیار شادتر و با روحیه مثبت تری به نسبت افراد مجرد هستند.

عشق و ازدواج

گام های طلایی برای بدست آوردن احساس خوشحالی گام های طلایی برای احساس شادی درزندگی محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند؛ چگونه به طریق علمی خوشحال شویم

6 - احساسات خود را کنترل کنید

از دست دادن کنترل بر روی خود و داشتن احساسات غیر معمول در شرایط حساس می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به شکست و احساس ناراحتی، استرس و غم در افراد شود.

بهترین راه حل کنترل احساسات در زندگی است، همچنین تقویت برخی مهارت ها و از بین بردن برخی عادت های اشتباه نیز می تواند منجر به شادی و خوشحالی در زندگی شود.

عادت های اشتباهی که سال ها است دچار آن ها هستید از جمله غذایی نامناسب، عدم تمایل به ورزش، کم خوابی و یا بی توجهی به زود بیدار شدن از خواب، دعوا و پرخاشگری با نزدیکان، زودرنجی، ولخرجی، دهن بینی و مواردی از این دست می توانند منجر به احساس ناراحتی در شما شوند.

با برطرف کردن این رفتار های اشتباه و تمرین و تمرکز بر روی فعالیت های مفید می توانید به احساس شادی دست پیدا کنید.

تلاش برای رسیدن به موفقیت های کاری و تحصیلی، عدم مقایسه خود با دیگران، مهر ورزیدن به اطرافیان و انجام کار های خیر خواهانه نیز می تواند سبب رضایت شما از خود و ایجاد احساس شادی و خوشحالی شود.

اگر با وجود رعایت تمامی این راهکار ها همچنان احساس ناراحتی و نارضایتی از زندگی می کنید می توانید از مشاوره با افراد متخصص برای چاره جویی این مشکل بهره مند شوید.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1396
اشتراک گذاری :
مطالب پیشنهادی مرتبط
نظرات شما درباره این مطلب

اختیاری
= 4 + 5
- نظرات پس از تائید نمایش داده خواهند شد.
- نظراتی که در آنها به شخص خاصی توهین شده باشد ، تائید نخواهد شد.
- نظراتی که به عکس های بالا یا سایت مرتبط نباشد ، تائید نخواهد شد.
- نظرات خیلی کوتاه تائید نخواهد شد.