امروز : سه شنبه 28 دی 1395
مجله اینترنتی لوپر
آرشیو موضوعی
جدیدترین مطالب


29 بازدید

درمان های طبیعی و خانگی برای درد مفاصل

دسته بندی : بیماری ها و راه های درمان کد مطلب : 1085

درمان های طبیعی و خانگی برای درد مفاصل

درد مفصل

زمانی که درد مفاصل افزایش پیدا می کند به دنبال تسکین سریع درد خواهید بود. اما ممکن است دوست نداشته باشید از مسکن ها استفاده کنید به خصوص اگر از عوارض جانبی آن ها یا تداخلشان با سایر مواد دارویی نگران باشید. ممکن است استفاده از دارو به تنهایی کمکی به شما نکند و به دنبال روش غیر دارویی برای تسکین و درد خود باشید. استفاده از یخ یا گرما برای این دردها عالی است اما تنها گزینه پیش روی شما نیست. در این مقاله قصد داریم 7 مورد از درمان های طبیعی و خانگی برای درد مفاصل را بیان کنیم.

از سوزن و طب سوزنی استفاده کنید:

مطالعات دانشمندان نشان می دهد که طب سوزنی می تواند درد مفاصل را بهبود ببخشد. یک بررسی نشان داد که استفاده از طب سوزنی می تواند در بهبود درد و سفتی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا (نوعی روماتیسم بافت همبند) موثر باشد. بنابراین اگر از سوزن نمی ترسید بهتر است چند جلسه طب سوزنی را امتحان کنید. فقط به خاطر داشته باشید که برای دریافت نتیجه باید چند جلسه از این طب استفاده کنید.

از آب درمانی بهره مند شوید:

شنا کردن، ایروبیک های آبی و سایر فعالیت های مرتبط با آب می تواند انعطاف پذیری و قدرت بدن را افزایش دهد. مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داد که تمرینات و های آبی می تواند باعث کاهش درد شود و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود ببخشد. در این میان مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان می دهد که 45 دقیقه تمرین ورزشی آبی می تواند درد زانو را کاهش دهد.

از کرم های حاوی کپسایسین استفاده کنید:

کپسایسین که مسئول ایجاد حرارت و گرما در فلفل است در ساخت کرم ها و پمادهای ضد درد نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به طور موقت از ماده p (یک ماده شیمیایی در مغز که باعث تحریک گیرنده های درد می شود) استفاده می کند و همین امر باعث می شود بدن درد مفاصل را احساس نکند. مطالعات انجام شده نشان داده است که 80 درصد افراد مبتلا به آرتروز یا آرتریت روماتوئید با اعمال کرم های حاوی کپسایسین چهار بار در روز به مدت دو هفته درد کمتری داشته اند.

استفاده از یخ یا گرما برای تسکین دردهای مفصلی موثر است

مصرف مکمل ها را فراموش نکنید:

گلوکوزامین و کندرویتین سولفات (موجود در غضروف انسان) برای درمان درد و التهاب همراه با آرتروز بسیار محبوب هستند.مطالعات بی شماری برای بررسی تاثیر این مواد انجام شده است. مثلا مطالعه انجام شده در سال 2015 مشخص کرد که این مواد به طور قابل توجهی درد را کاهش می دهد و عملکرد افراد را بهبود می بخشد. معمولا خطری در مصرف این مکمل ها وجود ندارد اما به هیچ عنوان نباید خودسرانه مصرف شود.

مصرف ماهی را فراموش نکنید:

همه افراد به خوبی می دانند که ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است و خاصیت ضد التهابی دارد. مصرف مکمل های ماهی نیز می تواند به کاهش درد کمک کند. مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان داده است که افراد مبتلا به آرتروز که 1000 میلی گرم مکمل روغن ماهی مصرف کرده بودند، درد کمتری در زانوهای خود داشتند.

تمرین تای چی نیز می تواند مفید باشد:

استفاده از تمرینات تای چی یک روش بسیار خوب برای تقویت عضلات اطراف مفاصل و افزایش دامنه حرکتی بدن است. بررسی انجام شده در سال 2013 نشان می دهد که تمرینات تای چی نشانه های درد، سفتی و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می بخشد.

زانوی خود را بپوشانید:

اگر شما نیز به آرتروز زانو مبتلا هستید بهتر است آن را بپوشانید. اینکار باعث کاهش التهاب و تورم در زانو می شود. در طول روز نیز استفاده از زانوبندهای مخصوص می تواند حمایت بیشتری برای مفاصل زانو فراهم کند و هنگام راه رفتن به شما کمک خواهد کرد. در این صورت درد کمتری خواهید داشت.

منبع: بیتوته


برچسب ها :
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1395
اشتراک گذاری :
نظرات شما درباره این مطلب

اختیاری
= 4 + 5
- نظرات پس از تائید نمایش داده خواهند شد.
- نظراتی که در آنها به شخص خاصی توهین شده باشد ، تائید نخواهد شد.
- نظراتی که به عکس های بالا یا سایت مرتبط نباشد ، تائید نخواهد شد.
- نظرات خیلی کوتاه تائید نخواهد شد.