امروز : پنجشنبه 3 فروردین 1396
مجله اینترنتی لوپر
آرشیو موضوعی
فال روزانه
جدیدترین مطالب


تغذیه سالم

توصیه های نحوه و مقدار مصرف میوه در ایام نوروز مصرف بیش از حد میوه ها در ایام نوروز باعث افزایش وزن افراد می شود. تعطیلات نوروز و آجیل هایش خاطره های فراموش نشدنی است و روز به روز بازار خوراکی های خوشمزه داغ تر هم می شود. برخی در این ایام برای جلوگیری از چاقی سعی می کنند که در خوردن تعادل را رعایت کنند و برخی نیز بر اساس باوری غلط معتقدند هر چه میوه بخورند چاق نمی شوند . . . بیشتر
توصیه های نحوه و مقدار مصرف میوه در ایام نوروز مصرف بیش از حد میوه ها در ایام نوروز باعث افزایش وزن افراد می شود. تعطیلات نوروز و آجیل هایش خاطره های فراموش نشدنی است و روز به روز بازار خوراکی های خوشمزه داغ تر هم می شود. برخی در این ایام برای جلوگیری از چاقی سعی می کنند که در خوردن تعادل را رعایت کنند و برخی نیز بر اساس باوری غلط معتقدند هر چه میوه بخورند چاق نمی شوند . . . بیشتر
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 فروردین 1396
همراه غذا سالاد شیرازی و سالاد کاهو مصرف نکنید! یک کارشناس طب سنتی گفت: مصرف ماست همراه با غذا در درازم دت منجر به اختلال عملکرد معده و در نتیجه اختلال هضم می شود؛ ماست در وعده های جداگانه یا به صورت میان وعده و همراه با مصلحات خورده شود؛ از مصلحات ماست می توان نعناع، آویشن، پونه و زنیان را نام برد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395
افزایش طول عمر با مصرف روزانه ۱۰ وعده میوه و سبزی نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد مصرف ۱۰ وعده میوه و سبزی جات در روز می تواند بهترین راهکار افزایش طول عمر باشد. به گفته محققان بریتانیایی، فواید مصرف زیاد میوه و سبزی جات کاهش نرخ بروز حمله قلبی، سکته، سرطان و مرگ زودهنگام است. به عقیده محققان، اگر هرکس بتواند روزانه ۱۰ وعده میوه و سبزی جات مصرف کند، از وقوع سالانه ۷.۸ میلیون مرگ زودهنگام در سراسر جهان پیشگیری می شود . . . بیشتر
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395
وقتی خیلی سریع غذا می خوریم چه اتفاقی می افتد؟ متاسفانه وقتی خیلی سریع غذا می خوریم، احتمال اینکه دچار پرخوری شویم را افزایش می دهیم و وزنمان زیاد می شود. وقتی سریع غذا می خوریم به اندازه آهسته غذا خوردن از وعده مان لذت نمی بریم. آرام غذا خوردن می تواند لذتمان از غذا را افزایش دهد و به بدن، این زمان را بدهد که پیام سیری را دریافت کرده و جلوی غذا خوردن را بگیرد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395
ضررهای مصرف سیب زمینی کبابی و نان تست دانشمندان دریافته اند که در خوردنی های دارای نشاسته که به مدت طولانی در معرض حرارت آتش قرار می گیرند، نوعی ماده شیمیایی به نام "أکریلاماید" ساخته می شود. دانشمندان بر این باورند که این ماده می تواند سرطان زا باشد. سازمان استاندارد غذایی بریتانیا توصیه کرد باید قبل از قهوه ای شدن خوراکی ها به پختن و یا کباب کردن آنها پایان داد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1395
این مواد غذایی را هرگز به صورت خام نخورید! نشاسته نپخته در سیب زمینی ها می تواند به شکل گیری مشکلات گوارشی، گاز، و نفخ منجر شود. برای پیشگیری از هر خطری مصرف سیب زمینی پخته، بخار پز، سرخ کرده یا هر روش دیگر پخت توصیه می شود. همه ما می دانیم که مصرف گوشت خام انسان را در معرض خطر سالمونلا و دیگر بیماری های ناشی از مواد غذایی قرار می دهد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1395
آیا خوردن کله پاچه موجب تقویت استخوان ها می شود؟ یکی از باورهای رایج بین مردم این است که مصرف منظم پاچه گوسفندی و سیرابی برای تسریع در بهبود و جوش خوردن استخوان ها مفید است. پاچه گوسفندی جزو خوراکی های پرطرفدار بین ایرانی ها است. به طور معمول پس از انجام اعمال جراحی مختلف و به خصوص شکستگی های استخوان استفاده از برخی مواد غذایی خاص ضروری است . . . بیشتر
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1395
نکات ضروری درباره صرف غذا از نگاه طب سنتی در مبانی کلیات طب سنتی ایران آمده است که سکون و آرامش بعد از غذا ضروری است زیرا سکون برای هضم کامل لازم است, البته چند قدم حرکت کردن بعد از غذا مفید است؛ مضرات غذاهای چرب و شیرین را می توان با غذاهای ترش رفع کرد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395
عوارض مصرف زیاد شیرینی در بدن شما چیست؟ عادت به مصرف بیش از حد شیرینی می تواند منجر به آسیب هایی در سلامت بدن شده و شرایط فرد را به خطر بیاندازد. مضرات پزشکی مواد قندی و شکر بر همگان روشن بوده و مصرف بیش از حد این مواد موجب چاقی، اضافه وزن و فراهم شدن زمینه برای ابتلا به بیماری های مختلفی از قبیل دیابت و امراض قلبی و عروقی خواهد شد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395
به این دلایل بعد از خوردن میوه آب ننوشید متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه بهتر است بین غذا و تا یک ساعت پس از آن آب نوشیده نشود، گفت: نوشیدن زیاد آب می تواند سبب فراموشی و ضعف کبد و معده شود. بین غذا تا یک ساعت بعد از آن، در حالت ناشتا، بعد از حرکات ورزشی شدید، بعد از خوردن میوه ها و نوشیدن آب سرد بعد از غذای شیرین از نظر طب سنتی مناسب نیست . . . بیشتر
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1395