امروز : شنبه 9 اردیبهشت 1396
مجله اینترنتی لوپر
منوی سایت


تغذیه سالم

خوردن غذای شور منجر به گرسنگی میشودخوردن غذای شور منجر به گرسنگی میشود محققان دریافتند غذای شور منجر به گرسنگی می شود. همیشه تصور کرده ایم که رژیم غذایی شور منجر به تشنگی در افراد می شود، اما محققان بر این باورند که شوری در رژیم غذایی منجر به گرسنگی می شود. نتایج مطالعات جدید نشان داده است، غذاهای شور تشنگی را کاهش می دهند و این در حالی است که منجر به افزایش گرسنگی به علت نیاز بیشتر به انرژی می شوند ...
خوردن غذای شور منجر به گرسنگی میشود محققان دریافتند غذای شور منجر به گرسنگی می شود. همیشه تصور کرده ایم که رژیم غذایی شور منجر به تشنگی در افراد می شود، اما محققان بر این باورند که شوری در رژیم غذایی منجر به گرسنگی می شود. نتایج مطالعات جدید نشان داده است، غذاهای شور تشنگی را کاهش می دهند و این در حالی است که منجر به افزایش گرسنگی به علت نیاز بیشتر به انرژی می شوند . . . بیشتر
تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1396
خوردن این غذا ها شما را از آلزایمر دوری میکند استرس مداوم، چاقی و حتی افسردگی، احتمال تند شدن روند پیری مغز را بیشتر می کنند. اگر می ترسید مغزتان با پا گذاشتن به میانسالی و سالخوردگی پیر شود، به جای حل کردن جدول و شطرنج بازی کردن، سراغ این خوراکی ها بروید. محققان می گویند کسانی که این اصول را در تغذیه خود رعایت می کنند، به احتمال 30 تا 50 درصد کمتر گرفتار آلزایمر می شوند . . . بیشتر
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1396
به این دلایل حتی یک بار هم چیزبرگر نخورید! اگر هر از چند گاهی چیز برگر می خورید، بهتر است دیگر هرگز همبرگر و چیز برگر نخورید! زیرا خوردن حتی یک چیزبرگر هم باعث اختلال در سوخت و ساز کبد می گردد. کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت هشدار داده اند که مصرف یک وعده بزرگ غذای چرب، حساسیت بدن به انسولین را کاهش می دهد. در نتیجه خوردن غذای چرب به طور فوری میزان های چربی مرتبط با بیماری قلبی را بالا می برد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1396
میان وعده های غذایی سالم و ناسالم کدامند؟ یکی از مسائلی که امروزه بیشتر متخصصان تغذیه بر آن تاکید و اصرار دارند، افزایش تعداد و وعده های غذایی و کاهش حجم آنهاست. این الگو می تواند به صورت های مختلفی استفاده شود که بعضی از آنها صحیح و بعضی غیر اصولی بوده و می تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. وعده های غذایی به سه وعده غذایی اصلی صبحانه، نهار و شام و دو الی سه میان وعده بسیار مناسب است . . . بیشتر
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1396
توصیه های بهداشتی به افرادی که نصف شب آب می خورند بسیاری از افراد عادت دارند یک پارچ یا لیوان آب بالای سرشان قرار داده تا اگر نیمه های شب که احساس تشنگی کردند، آب را بنوشند. اما باید بدانید با انجام این کار ممکن است سلامتی شما در معرض خطرات جدی قرار بگیرد. هرگز لیوان، بطری یا پارچ آب را بدون در در هوای آزاد اتاق قرار ندهید زیرا ممکن است حشره ای در داخل ظرف آب بیفتد یا با نشستن بر روی لبه های ظرف آلودگی را منتقل کنند . . . بیشتر
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردین 1396
توصیه های نحوه و مقدار مصرف میوه در ایام نوروز مصرف بیش از حد میوه ها در ایام نوروز باعث افزایش وزن افراد می شود. تعطیلات نوروز و آجیل هایش خاطره های فراموش نشدنی است و روز به روز بازار خوراکی های خوشمزه داغ تر هم می شود. برخی در این ایام برای جلوگیری از چاقی سعی می کنند که در خوردن تعادل را رعایت کنند و برخی نیز بر اساس باوری غلط معتقدند هر چه میوه بخورند چاق نمی شوند . . . بیشتر
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 فروردین 1396
همراه غذا سالاد شیرازی و سالاد کاهو مصرف نکنید! یک کارشناس طب سنتی گفت: مصرف ماست همراه با غذا در درازم دت منجر به اختلال عملکرد معده و در نتیجه اختلال هضم می شود؛ ماست در وعده های جداگانه یا به صورت میان وعده و همراه با مصلحات خورده شود؛ از مصلحات ماست می توان نعناع، آویشن، پونه و زنیان را نام برد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395
افزایش طول عمر با مصرف روزانه ۱۰ وعده میوه و سبزی نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد مصرف ۱۰ وعده میوه و سبزی جات در روز می تواند بهترین راهکار افزایش طول عمر باشد. به گفته محققان بریتانیایی، فواید مصرف زیاد میوه و سبزی جات کاهش نرخ بروز حمله قلبی، سکته، سرطان و مرگ زودهنگام است. به عقیده محققان، اگر هرکس بتواند روزانه ۱۰ وعده میوه و سبزی جات مصرف کند، از وقوع سالانه ۷.۸ میلیون مرگ زودهنگام در سراسر جهان پیشگیری می شود . . . بیشتر
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395
وقتی خیلی سریع غذا می خوریم چه اتفاقی می افتد؟ متاسفانه وقتی خیلی سریع غذا می خوریم، احتمال اینکه دچار پرخوری شویم را افزایش می دهیم و وزنمان زیاد می شود. وقتی سریع غذا می خوریم به اندازه آهسته غذا خوردن از وعده مان لذت نمی بریم. آرام غذا خوردن می تواند لذتمان از غذا را افزایش دهد و به بدن، این زمان را بدهد که پیام سیری را دریافت کرده و جلوی غذا خوردن را بگیرد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395
ضررهای مصرف سیب زمینی کبابی و نان تست دانشمندان دریافته اند که در خوردنی های دارای نشاسته که به مدت طولانی در معرض حرارت آتش قرار می گیرند، نوعی ماده شیمیایی به نام "أکریلاماید" ساخته می شود. دانشمندان بر این باورند که این ماده می تواند سرطان زا باشد. سازمان استاندارد غذایی بریتانیا توصیه کرد باید قبل از قهوه ای شدن خوراکی ها به پختن و یا کباب کردن آنها پایان داد . . . بیشتر
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1395